Kolkata - Reisverslag uit Calcutta, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu Kolkata - Reisverslag uit Calcutta, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu

Kolkata

Door: Elsbeth, Nikita, Marit en Leander

Blijf op de hoogte en volg Marit

03 Augustus 2014 | India, Calcutta

Lieve lezers,

Woensdag de 30e vertrok onze trein vanuit Varanasi naar Kolkata. De reis ging heel voorspoedig, we vertrokken op tijd en kwamen zelf een paar minuten te vroeg aan! We namen een taxi naar ons laatste hotel. Helaas viel dit heel erg tegen. Hele kleine en vieze kamers. Niks aan te doen, we zullen het ermee moeten doen! Kolkata is een hele andere stad dan de rest van de steden waar we geweest zijn. Het is veel meer westers. Je vindt er veel internationale restaurantjes. In het begin hebben we hier erg van genoten: brood, pannenkoeken en yoghurt als ontbijt! Later zijn we toch weer overgestapt op het Indiase eten, omdat we dat anders in Nederland zo gaan missen. We hebben de afgelopen dagen het Victoria Memorial en het moeder Teresa huis bezocht. Beide waren erg indrukwekkend. Zaterdag hebben we Aquatica, een waterpark, bezocht. Dit was niet echt een succes. We werden aangestaard, gefotografeerd, gefilmd en achterna gelopen. Hier hadden we al snel genoeg van, dus na even gezwommen te hebben en van de glijbanen hebben gegleden zijn we er weer vandoor gegaan. Er zijn in Kolkata ook heel veel marktjes, dus we hebben ook lekker geshopt! Vanochtend zijn Elsbeth en Nikita naar de kerk geweest. De dienst was in het Engels en er was ook een avondmaal. Na afloop van de dienst was presentatie over gedwongen prostitutie. Dit was erg interessant! Helaas hebben Marit en Leander dit niet mee kunnen maken, omdat Leander 's nachts ziek geworden is en ze daarom niet veel geslapen hadden. Verder hebben we vandaag nog wat laatste inkopen gedaan. Morgen pakken we onze backpacks voor de laatste keer in en vertrekken we 's middags naar het vliegveld. Via Bombay en Brussel zullen we uiteindelijk op dinsdag 5 augustus weer in Nederland aankomen. We hebben zeker van onze reis genoten! We hebben veel gezien en gedaan.

Liefs van ons allemaal

• 03 Augustus 2014 - 19:17

Karen:

Wauw!
    We zien jullie snel weer!
    Beterschap leander

• 03 Augustus 2014 - 22:00

Ludy:

now meiden en leander ik wens jullie een goede reis terug en natuurlijk beterschap Leander'

gr van uit hoevelaken

• 04 Augustus 2014 - 09:53

Ellie:

Zijn jullie alweer op de terugweg... wat gaat tijd toch snel. Hopelijk hebben jullie die met alle nieuwe indrukken flink kunnen oprekken. En is Leander weer beter en wordt de reis niet al te zwaar. Zouden het de pannenkoeken zijn geweest...? ;-) Gaaf dat Elsbeth en Nikita naar een kerkdienst zijn geweest. Was het ook een baptistengemeente, net als die van pastor John? Bizar, lijkt me, om de aapjes van het Aquatica te zijn!
    Heel goede reis terug gewenst. En tot gauw!
    Liefs van Ellie

• 04 Augustus 2014 - 11:25

J.leijenhorst:

NFijn dat alles goed is gegaan.Nu nog een spannende reis naar huis.
    dan zal erveel te vertellen zijn.
    Een goede reis En welkom thuis.