Ontmoeting met de jongens in Grace Center - Reisverslag uit New Delhi, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu Ontmoeting met de jongens in Grace Center - Reisverslag uit New Delhi, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met de jongens in Grace Center

Door: Elsbeth en Nikita

Blijf op de hoogte en volg Marit

17 Juli 2014 | India, New Delhi

Woensdag 16-07-2014
Lieve bloglezers
Vanochtend niet ontbeten met brood maar met een indiaas ontbijt. Het was een soort gefrituurde bol met aardappel. Het was erg lekker. We zouden om 10:00 naar Kenauni Village gaan, de plek waar de jongens verblijven. Dit werd uitgesteld tot 15:00. ’S Ochtends en ’s het eerste deel van de middag hebben we kom met de meiden doorgebracht. We hebben namen geleerd, spelletjes gedaan, goocheltrucs gedaan en getrommeld en liedjes gemaakt met onze handen. Wat een ritmegevoel hebben die meiden zeg, kunnen wij Nederlanders jaloers op zijn. Om 13:00 was het tijd om te lunchen, weer een indiaas gerecht, rijst met stukjes kip met groenten. Weer erg lekker. Om 15:15 werden we geroepen om naar beneden te komen, alle meiden stonden toen om Sheela Matthew heen. Zij was namelijk jarig vandaag, er was een lekkere taart gekocht er werd gezongen en cadeautjes gegeven. Wij kregen de taart aan tafel in een bakje met een lepel en de meiden kregen een stukje taart op hun hand. Toen was het eindelijk tijd om naar Grace Center, het jongensverblijf, te gaan. We mochten voor de eerste keer met de nieuwe minibus naar Grace Center, het busje was er nog niet eerder geweest. De laatste weg om naar Grace Center te gaan was afgesloten. Hierdoor moesten we een stukje omrijden, dit was voor Pastor John mooi meegenomen want dan kon hij nog even bij de supermarkt drinken en cake halen voor de jongens. Omdat de weg afgesloten was moesten we door het dorpje met de grote bus, de wegen zijn hier erg smal en het wordt dan centimeterwerk en het was heel erg hobbelig. Eindelijk kwam het weeshuis in zicht. Eerst nog even twee minuten in de bus wachten om daarna fantastisch onthaald te worden. Bloemenkransen en er werd weer mooi gezongen, daarna met de jongens geknuffeld en spelletjes gespeeld. Het was erg warm maar dat weerhield ons er niet van om toch fanatiek te gaan volleyballen, frisbeen en voetballen. De kleine kinderen wilde dat we bij hen in het speeltuintje kwamen spelen. Super leuk om te zien hoe ze 10x achter elkaar met een grote glimlach van de glijbaan afgaan. Om half 19:30 begonnen de gebeden, dit ging gepaard met veel gedans en gezang. Daarna was het voor ons weer tijd om terug te gaan. We waren allemaal erg moe dus we zijn na het heerlijke avondeten gelijk ons bed in gegaan.
Morgen weer een dag!

• 17 Juli 2014 - 16:39

Liesbeth:

Hoi lieverds,

Het is weer een feestje om te lezen wat jullie meemaken. Super! Leuk dat iedereen weer zo blij is jullie te zien. Zijn de kids groot geworden in die 1 1/2 jaar? Nog heel veel plezier en geniet ervan.

Dikke knuffel van Liesbeth

• 17 Juli 2014 - 18:33

Karin:

Lieve allemaal,

Heerlijk die berichtjes van jullie!!

Dat is ook (bijna) het enige wat we van jullie te horen krijgen.

We zijn steeds in afwachting van een nieuw bericht.

Eindelijk een bezoek aan Grace Home! Dat heeft even geduurd.

Wat zullen ze blij zijn geweest om jullie weer te zien.

Lekker geknuffeld worden en met jullie samen spelen, dat is een feest voor ze!

Zitten jullie al een beetje in het ritme van de Indiase tijd?

Die warmte zal wel pittig zijn voor jullie.

Hier in Nederland is het ook flink warm. Morgen wordt het zelfs 33 graden.

Geniet van alle momenten, de tijd vliegt!

Liefs en een dikke knuffel van Karin

• 18 Juli 2014 - 11:08

Esther Duine:

Wat geweldig om te lezen weer allemaal! :) Ik ga jullie blog ook doorsturen naar Marijke Kroon. De realisatie van de speeltuin was een grote wens van haar ter nagedachtenis aan haar man Ben. Wat zal ze het fijn vinden om te lezen dat de kinderen daar zoveel plezier aan beleven.

• 18 Juli 2014 - 16:04

Ludy Doppenberg:

Lieve allemaal.hier een berichtje. Wat in indrukken doen jullie weer op daar in India .het lijkt hier wat het weer betreft ook wel een beetje op India morgen 33 graden. En nikita geef je al die lieve kindertjes een dikke knuffel . Zijn jullie al een beetje aan de temperatuur gewend.ik kan er niet zo goed tegen . Gr oma

• 19 Juli 2014 - 12:47

Patrick En Marjolein:

Wat superfijn om jullie via dit blog te volgen! Wat zullen de kinderen blij zijn jullie weer te zien!
    Jullie herkennen de oude situatie en zien ook wat er weer veranderd is. Bijzonder om voor de eerste keer in de nieuwe bus te rijden en te zien hoe de kinderen genieten van de speeltuin :-) Fijn dat de meisjes in een groter huis wonen.
    Wij wensen jullie een goede tijd! De hartelijke groeten voor jullie! En voor Pastor John en Annie!!