Ons leven in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu Ons leven in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu

Ons leven in India

Door: Elsbeth, Nikita, Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

19 Juli 2014 | India, New Delhi

Hi, how are you all greetings, Benson

Blog 3

Lieve bloglezers,
hier weer een berichtje vanuit uit warme India!
Donderdag
Donderdag hebben we de kaarten uitgedeeld. Eerst bij de meiden, de dagen hiervoor hadden we al gemerkt hoe leuk ze de kaarten vinden en hoeveel waarde ze eraan hechten. Ze hebben ze allemaal nog. Toen we alle kaarten uitgedeeld hadden, gingen ze gelijk naar hun kamer om het in alle rust te kunnen lezen. Daarna kwamen alle kaarten weer tevoorschijn, inclusief die van voorgaande keren om aan de rest te laten lezen.
In de middag zijn we naar de jongens gegaan, en hebben daar ook de kaarten uitgedeeld. Er waren er helaas vier te weinig, en om de beteuterde gezichtjes snel weer blij te maken zat Leander als in het kantoortje kaarten te schrijven. Ook de jongens waren er erg blij mee. We hebben nog wat met ze gespeeld en zijn om half 8 weer terug gegaan.
Vrijdag
Vrijdag hebben een ’normale dag gehad’. ’S Ochtends met de meiden gespeeld, nieuwe liedjes geleerd en nieuwe Indiase spelletjes geleerd. Er was ons gevraagd of we met de jongens iets wilde leren of iets leuks met de wilde doen. Dus in de middag hebben we met de jongens maskers gemaakt. Dit was een groot feest, iedereen deed het op zijn eigen manier daar kwamen de mooiste creaties uit. Stiekem werden er ook wat kaarten gemaakt. Na een groepsfoto met alle maskers op was het weer tijd om te gaan. Gelijk lekker gegeten en vroeg ons bed in want morgen een lange dag.
Zaterdag
Vrijdag om 18.45 uur kregen we te horen dat we de volgende dag naar Mathura zouden gaan. De vraag was of we met de trein of met de auto wilde. Het maakte ons niet uit maar uiteindelijk kozen we voor de trein. Zaterdag na het ontbijt stond de auto klaar: niet om ons naar het station te brengen maar om naar Mathura te gaan. Met de auto dus. Sumit was onze gids en nam twee jongens uit Grace Home mee. Van pastor John hoorden we dat de autorit maar 2 uur was, dus om 9:00 vertrekken was vroeg zat. Uiteindelijk hebben we 5 uur in de auto gezeten om er in Mathura achter te komen dat alle tempels ’s middags dicht zijn. Na wat getwijfel en onderhandelingen hebben we een boottochtje gemaakt over de Yakuma en zijn we daarna een amateuristisch tempeltje ingelokt waar we werden gedwongen om een gift te geven. Gelukkig hadden we Sumit bij ons die ons er veilig uitloodste... en zonder te betalen! Toen we terug liepen naar de auto had een aap de bril van een vrouw gepakt. Hoe krijg je dit nou terug? Juist, ook met een aap valt te onderhandelen. Er werd een pakje mango sap naar hem gegooid en ja hoor, hij gooide de bril terug. Daarna dronk hij de sap door het rietje op. Daarna was het tijd voor een lunch (16 uur) in een indiaas restaurant met airco, want het was natuurlijk erg warm. De terugweg gingen we over de highway. Het kost meer maar het duurt maar 1,5 uur! Super! 16.30 vertrokken, 19.30 thuis. Het dubbele dus, maar wij zijn al wat gewend. Pastor John vertelde ons net dat we ons mentaal moeten voorbereiden op een lange dienst morgen. Nog even de liedjes oefenen die we morgen gaan zingen en dan hopelijk een goede nacht tegemoet zonder muggenplaag! (Marit: 50, Nikita: 30, Leander: 3, Elsbeth: 0)
Slaap lekker!

• 19 Juli 2014 - 20:51

Liesbeth:

Hallo Kanjers,

Wat leuk dat de post weer hartelijk is ontvangen! Marit, ben je nu nog niet immuun voor die muggen..... Ik heb met je te doen! Het is hier nu ook bloedje heet.... Een goede dienst morgen!

Een warme groet.
    Liefs Liesbeth

• 19 Juli 2014 - 22:24

Ellie:

Geweldig, zo'n droge beschrijving van al die programmawijzigingen! Lief hoe je het tekort aan kaarten hebt opgelost, Leander. We verwachten natuurlijk een gedetailleerde beschrijving van de kerkdienst van vier uur. Hier ga ik het wat kalmer aan doen met deze hitte, denk dat de dienst in de Eshof met de helft van die tijd toekan. ;-)
    Liefs en ik zie uit naar het volgende verslag! Ellie

• 19 Juli 2014 - 23:54

Wouda Van Boeijen:

Lieve allemaal, Marit wat heeel erg vervelend al die muggenbultjes, ze hebben daar zeker wel een goed middeltje voor je? Jullie beleven weer een hele hoop mooie dingen, maar het is wel bekend allemaal toch? Nog een leuke mooie tijd hoor, groet Wouda

• 20 Juli 2014 - 00:03

Karen Westein:

Wauw, wat is het leuk om dit zo te lezen!
    Haha typisch indiaas: het duurt langer dan ze zeggen!

Groeten van mij thuis!

Houden een dikke party voor de kaarten en natuurlijk jullie veilige terugkomst?
    Bij mij thuis!

Liefs, karen

• 20 Juli 2014 - 09:52

Remco En Bianca:

Heerlijk, weer een verhaal van jullie.
    Die muggen heel herkenbaar, de eerste nacht gingen
    wij op muggenjacht en bij 30 muggen dachten we, dit
    heeft geen zin. Voor het slapen gaan smeerde we ons
    in met deet en dan ging het goed.
    Geniet!!!!!

• 20 Juli 2014 - 16:04

Ludy:

Wat vervelend van die muggen . Maar dat ben je zo weer vergeten als jullie weer allerlij indrukken op doen. Het is daar ook erg warm als ik het zo lees dat is niks voor mij dus kom ik jullie niet op zoeken maar wacht tot ik je weer hier zie. Dikke kus oma

• 22 Juli 2014 - 11:01

Martin :

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Het is prachtig al die cultuur en heel andere leefwijze. Waar maken wij ons toch wel niet allemaal druk om, denk je dan.
    Ha, fijn dat je nu profijt hebt van de immuniteit die je opbouwt hebt in Coimbatore voor muggen Els, ik weet de foto's van de eerste maand nog dat je onder de muggen zat.

Heel veel plezier, jullie allemaal.
    met hartelijke groet,
    Martin.