Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu

Varanasi

Door: Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

29 Juli 2014 | India, Benares

Lieve lezers,

Zondagavond zijn we na een lange, lange treinreis, waarin we nog moesten overstappen omdat de trein kapot was, in Varanasi aangekomen. We hebben wat gegeten en zijn daarna als een blok in slaap gevallen, in een hostel op een slaapzaal met 8 bedden. De volgende ochtend gingen we na het ontbijt op pad. We zijn naar Chowk gegaan, een oude markt waar je heel veel winkeltjes met kleding, maar ook met eten vind. We hebben daar lekker geshopt en rond het middaguur gingen Elsbeth en Nikita op huis aan, en Marit en Leander hebben langs de Ganges de ghats bekeken. Dat zijn alle heilige trappen die naar de rivier leiden. We hebben wat gegeten en zijn daarna ook terug gegaan naar het hostel. Daar hebben we met z'n vieren gekookt. Was erg gezellig! Vervolgens zijn we naar de avond ceremonie gegaan, die vindt elke avond plaats bij de main ghat. Toen we hier uitgekeken waren, waren we moe en zijn we naar het hostel gegaan. We wilden vroeg slapen want de volgende dag zouden we om half 5 opstaan op de zonsopgang te zien. Dit was dus vanochtend. Het was prachtig om te zien, we hebben op een boot gevaren terwijl de zon opkwam. Het was nog niet zo heet en het was heerlijk rustig. We hebben dus zeker genoten! Voor de rest kijken we wel wat de dag ons brengt vandaag.

Liefs

• 29 Juli 2014 - 05:22

Jacqueline Doppenberg:

Leuk hoor meiden en ben benieuwd wat de rest van de trip jullie nog gaat brengen! Groetjes en kus Jacq

• 29 Juli 2014 - 10:20

Ellie:

Ha alle vier, leuk om te lezen dat juist het samen koken zo gezellig was! Eindelijk het eten een keer in eigen hand. ;-) At de rest van het hostel ook mee? Ik hoor jullie niet over de chaos aan de Ganges, aan de Indiase chaos zijn jullie inmiddels vast gewend. Hoe gaat het eigenlijk, nu jullie als (lange) Europeanen zonder Indiase begeleiding op pad zijn - loopt het soepel? Ik zie uit naar jullie volgende verslag! Groet, Ellie

• 01 Augustus 2014 - 21:19

Marjan:

Hallo reismaatjes

Super , mooi en helemaal te gek allemaal .
    Het lijkt mij erg vermoeiend allemaal .

Groetjes van Marjan