Laatste dag in Grace Home - Reisverslag uit New Delhi, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu Laatste dag in Grace Home - Reisverslag uit New Delhi, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Grace Home

Door: Elsbeth, Leander, Marit en Nikita

Blijf op de hoogte en volg Marit

23 Juli 2014 | India, New Delhi

Zondag;
Vandaag om 9u richting de kerk. Mooie dienst, met veel overtuiging. Het gaat er dan toch weer heel anders aan toe dan in de Eshof. Wij moesten natuurlijk ook onze bijdrage leveren aan deze dienst, dus dat hebben we dan ook gedaan met gebeden en liedjes. Ook gebruikte wij deze gelegenheid om iedereen alvast te bedanken voor de dingen die zij tot dusver voor ons hadden gedaan.
Na de dienst kregen we thuis een lekkere lunch. We vertrokken na de lunch naar Greater Noida om stukken land te bekijken. Dit werd gedaan omdat de meisjes over iets minder dan een jaar weer moeten verkassen in verband met vergunningen. Deze stukken land lagen tussen de dure privé scholen en universiteiten, maar ook tussen de boerderijen en weilanden. Na deze korte bezichtiging gingen we weer op huis aan en na het eten slapen.

Maandag;
Vandaag weer een dagje uit. Jaipur was de bestemming. Mathew ging met ons mee en Elsbeth bleef thuis, ze was hier al een keer geweest. De reis begon om 4:30 toen stonden we beneden klaar om met de auto richting het station te gaan en daarna 5uur in de trein te zitten. Prima rit, we kregen ook ontbijt. Dit was iets minder.. We hadden een trein met airco, toen gingen we van graadje woestijn naar graadje noordpool.. Kwamen die sjaals toch nog van pas. In Jaipur stond een taxi voor ons klaar die de hele dag met ons mee zou gaan. Wij werden van hot naar her gebracht. We hebben het amber fort gezien, the city palace en jantar mantar. Erg interessant alleen soms was de zon iets te veel aanwezig waardoor het wat moeilijk was om onze concentratie erbij te houden. Om 17:45 hadden we de trein terug. Voor het avondeten verwachtten we het ergste dus hadden we wat chips en koekjes ingeslagen. Dit bleek niet nodig want we kregen een 3 gangen dinner en het was nog lekker ook. Des ondanks hebben we de koekjes en chips ook opgegeten. :) Om 12uur kropen we lekker ons bedje in.

Dinsdag;
Om 7uur aan het ontbijt om naar Grace Center te gaan voor school. We hebben daar lesgegeven en tussen de Mathematics en English door hebben we toch nog wat spelletjes gespeeld. De kids associeerde ons eerder met een speeltuin dan met school dus we werden niet altijd even serieus genomen. Rond 1uur gingen we naar huis om te lunchen en om een dansje in te studeren voor de bonte avond, want morgen is helaas al onze laatste dag in Grace Home.

Woensdag;
Vandaag weer een dag naar school. We hebben weer les gegeven en gespeeld. Alleen moesten we nu toch echt afscheid nemen van de jongens. Geen tranen gezien dit keer maar het was wel weer emotioneel.
Pastor John nam ons mee naar een lunchroom. Cinnemon Kitchen, wat een luxe! Het eten werd voor ons opgeschept en voordat je je bord leeg had zat er al weer nieuwe butter Chicken op. Wat was het eten lekker! Daarna nog even geoefend voor vanavond. Na de bonte avond vertrekken we om 9:30 richting het station om de trein van 23:00 te hebben.

• 23 Juli 2014 - 15:06

Dietrix:

Lieve allemaal,

Wat een avonturen! Leuk om in gedachten met jullie mee te reizen. Hopelijk hebben jullie goed afscheid kunnen nemen van Grace Home. Ik ben benieuwd wat jullie op de bonte avond hebben gedaan. Nu mogen jullie nog even de toerist uithangen, heel veel plezier!
    Veilige en gezellige reis verder!

Liefs, Dietrix

• 23 Juli 2014 - 16:47

Gerwin:

Hoi 4-tal,

leuk om de berichtjes allemaal te lezen. Ook nog een paar fotootjes hebben we gespot! Het geeft weer een mooi beeld van jullie aanwezigheid in Grace Home. ik voel de gastvrijheid en de goede zorgen van pastor John en zijn team als ik jullie verhalen lees. Maakt het allemaal weer heel dichtbij. Dank jullie wel voor de leuke berichtjes.

Verder wens ik jullie een goede reis op doortocht naar het oosten. Veel plezier.

Groetjes Gerwin

• 23 Juli 2014 - 17:17

Karin:

Lieve allemaal,

Heerlijk om jullie verhaal weer te lezen!

We checken regelmatig of er weer nieuwe berichtjes zijn.
    Steeds weer een verrassing als dat wel het geval is!!

Jullie worden flink verwend door de staf!Ze zijn maar druk met jullie.

De kinderen zullen jullie aandacht zeker gaan missen.

Ik hoop dat jullie veel plezier hebben tijdens de rondreis.

Zoek ook eens een Mac Donalds op, misschien hebben ze daar wifi.
    Als jullie de mogelijkheid hebben om foto's op het blog te zetten zou dat heel erg leuk zijn!

Pas op elkaar!

Dikke knuffel!

Liefs Karin

• 23 Juli 2014 - 19:02

Lud":

Now meisjes dat was een lange dag dus vanavond gaat het avontuur beginnenDoen jullie wel voorzichtig. Ik hoop datjullie nog een mooie reis voor de boog hebben Spannend hoor. Hoe is het met Leander twee vrouwen dat is noch al wat houw je haaks Leander. Dit is natuurlijk een geintje.now ik wens jullie een hele goede reis verder. Het is hier trouwens ook bloed heet hier.ik hoop jullie in goede gezondheid weer te zien gr oma dop

• 23 Juli 2014 - 19:39

Liesbeth:

Lieve allemaal,

Super dat jullie dit allemaal mee mogen maken! Nu het spannende avontuur waarop jullie het met zijn vieren moeten doen. Jullie gaan vast nog van alles beleven waar je nu nog geen weet van hebt.

Geniet ervan en wees er voor elkaar!

Liefs Liesbeth

• 23 Juli 2014 - 20:32

Marleen :

Heeii allemaal,

Veel plezier en succes met de rondreis!:)

Liefs marleen

• 23 Juli 2014 - 20:54

Wouda Van Boeijen:

Hopelijk doen jullie weer nieuwe ervaringen op, op jullie rondreis
    Heel veel plezier en ondekkingen op jullie reis
    Maar pas op elkaar
    Groet en liefs van Wouda

• 23 Juli 2014 - 22:07

Ellie:

Hè, fijn weer wat meer te lezen! Het was stil de afgelopen dagen. Vragen aan jullie adres heb ik al op het blog van de Eshofwebsite gezet. Rest mij op deze plaats jullie een heel goede reis toe te wensen. Het is nu 10 uur, als het goed is zitten jullie nu in de trein...
    Liefs! Ellie

• 24 Juli 2014 - 21:49

Marjan:

Hallo Marit , Leander en de andere reisgenoten

Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen .
    Helemaal te gek dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben .
    ik wens jullie nog een super tijd toe .

Groet van Marjan en Martien