Heel veel pret in het gesloten Corbett - Reisverslag uit Rāmnagar, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu Heel veel pret in het gesloten Corbett - Reisverslag uit Rāmnagar, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu

Heel veel pret in het gesloten Corbett

Door: Leander & Marit

Blijf op de hoogte en volg Marit

24 Juli 2014 | India, Rāmnagar

Lieve mensen,
Woensdag avond:
Gisteravond waren er natuurlijk weer allemaal dansjes en liedjes ingestudeerd ter gelegenheid van ons afscheid van Grace Home. Het was een mooi en emotioneel afscheid met vele lieve woorden, cadeautjes en brieven. Ook wij hebben onze bijdrage geleverd. Mochten deze beelden ooit vrij komen, dan zou dit een 'blok aan ons been' kunnen zijn met het oog op onze professionele carriere. Uiteindelijk hebben we een topavond gehad en daar draaide het om. Nadat we afscheid hadden genomen van de meiden vertrokken wij naar Ghaziabad station, waar wij om 23:33 de trein pakten naar Ramnagar. Het vinden van de juiste coupé bleek nog een aardige klus te zijn en daarom moesten wij ook, op aanraden van de conducteur, midden in de nacht verkassen van de ene coupé naar de andere. De reis verliep verder voorspoedig en we kwamen zonder kleerscheuren om 5:30 aan in ons hotel.

Donderdag:
Vandaag hebben we eerst even de gemiste slaap bijgetankt. Dat mocht ook wel na de afgelopen nacht. We vertrokken rond het middaguur naar Ramnagar om hier wat kraampjes te bezoeken en te lunchen. Veel verbaasde gezichten van mensen die alles hadden verwacht, behalve dat er 4 jongeren bij hem/haar in de winkel kwamen kijken. De sfeer in Ramnagar is erg gemoedelijk. Waar wij in Delhi, Mathura en Jaipur vaak een toeristenprijs kregen voor dingen, kregen we hier de eerlijke Indiase prijs. Zodoende hebben wij daarom heerlijk fruit ingeslagen. Ja ja, ook zonder ouders zorgen wij goed voor onszelf. In de avond hebben we gegeten in het restaurant van het hotel. Morgen staat ons een kleine Jeep-tocht te wachten. Ondanks dat het nationale natuur park gesloten is, proberen wij er het beste van te maken!

Liefs,
Marit, Nikita, Elsbeth en Leander