Jeep tour - Reisverslag uit Rāmnagar, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu Jeep tour - Reisverslag uit Rāmnagar, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu

Jeep tour

Door: Marit en Leander

Blijf op de hoogte en volg Marit

25 Juli 2014 | India, Rāmnagar

Vrijdag 25 juli

Om 8.00 uur ging onze wekker om vervolgens om 8.45 uur te ontbijten. Dit ontbijt was helaas niet heel aangenaam. We kregen klonterige yoghurt en een soort pap. Gelukkig kregen we ook geroosterd brood met boter en pannenkoekjes. Voor vandaag stond er een Jeep tocht op de planning. Met z'n vieren en een Indiase chauffeur vertrokken we om 9.45 uur vanaf het hotel in een open Jeep. We hebben eerst een heel stuk gereden. Er is hier heel veel natuur, een groot verschil met Delhi. Hier hebben we dan ook heel erg van genoten. We kwamen aan bij een museum waar allemaal opgezette dieren stonden. Leuk om te zien. Daarna reden we door naar een tempel, of beter gezegd, een tempeltje, want hij was erg klein. Je kon het tempeltje bereiken via een trap. Langs de tempel stroomde een rivier, waar we na het bezoek aan de tempel even met onze voeten in hebben gezeten. Toen we weer onderweg waren, zagen we olifanten waar je op kon rijden. Met z'n vieren hebben we op een olifant door de bush bush gereden. Een hele ervaring, maar toch vonden we het zielig voor de olifant. Na deze tocht hebben we weer van een heerlijke Indiase lunch mogen genieten. Daarna was het weer tijd om onze Jeep tocht voort te zetten. We reden naar de andere kant van de rivier, waar we van twee mensen op een scooter hoorden dat ze een tijger gezien hadden. Na heel veel spotten hebben we er helaas geen gezien. Wel hebben we rendieren, twee verschillende soorten apen en uilen gezien. Tegen de avond kwamen we weer terug bij het hotel, waar we wat hebben uitgerust en gegeten. Morgen is alweer onze laatste dag hier, 's avonds nemen we de trein naar Varanasi. Een treinreis die 18 uur zal duren... Maar we kijken ernaar uit!

• 25 Juli 2014 - 19:08

Mayca Montanus:

Leuk om al jullie avonturen hier te kunnen volgen!
    Veel plezier en geniet van alles wat nog komen gaat!

Liefs

• 25 Juli 2014 - 22:45

Cor Van Boeijen:

Nu maar hopen dat de trein geen vertraging heeft, geniet van alles wat jullie beleven en leuk dat we alles zo kunnen volgen..

Groetjes.

• 26 Juli 2014 - 12:20

Karin:

Dat zal een pittig tripje voor jullie worden!
    Zo zie je het landschap van India in "snel????-treinvaart"

We zijn erg benieuwd naar jullie verslag hiervan.

Dikke knuffel

Liefs Karin

• 26 Juli 2014 - 16:45

Ellie:

Wat goed dat jullie zo trouw zijn in het schrijven! En wat een compleet ander India hebben jullie nu gezien. Goede reis naar Varanasi gewenst! Liefs, Ellie