Onze aankomst in Grace Home - Reisverslag uit New Delhi, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu Onze aankomst in Grace Home - Reisverslag uit New Delhi, India van Marit Looijengoed - WaarBenJij.nu

Onze aankomst in Grace Home

Door: Marit en Leander

Blijf op de hoogte en volg Marit

16 Juli 2014 | India, New Delhi

Lieve mensen,
Maandagochtend werden we opgehaald bij ons (voorgaande) hotel. Wij waren in de veronderstelling dat wij naar Grace Home in Kinauni gebracht zouden worden. Wij werden echter afgezet bij het nieuwe meisjeshuis, waar we ook zouden verblijven. Het nieuwe meisjeshuis is erg mooi en veel groter dan hun vorige huis. Er zijn drie verdiepingen met een eigen keuken. Op de begane grond en op de tweede verdieping wonen de meisjes. Op de eerste verdieping wonen pastor John en Annie met hun kinderen. Ook wij hebben hier twee kamers met eigen badkamer en airco. Toen we aankwamen in het huis, kregen we ons middageten voordat wij naar boven en beneden konden gaan om de meisjes weer te ontmoeten. Het was heel fijn om de bekende gezichten weer te zien. We werden ontvangen met heel veel knuffels en daarna konden we meteen aan de slag met het spelen van spelletjes en het zingen van liedjes. In de avond hebben we eerst de avondgebeden van de meisjes bijgewoond en stond er daarna weer heerlijk Indiaas eten voor ons klaar. Er wordt heel goed voor ons gezorgd door een aantal van de oudste meisjes, die pastor John en Annie helpen. ’You are part of the family’, dat is wat Pastor John en Annie ons vertelden. We moesten maar doen alsof we thuis waren, wat best moeilijk was met 35 graden Celsius en een luchtvochtigheid waar je ‘u’ tegen zegt.
Na het eten gingen we nog even naar boven en naar beneden om te spelen. Om 22:00 uur moeten de kinderen naar bed en dit doen ze ook, zonder dat iemand dit controleert. Tegen die tijd waren ook wij erg moe, dus na overleg over de volgende dag gingen wij ook slapen.
De volgende ochtend (dinsdag) kregen we een Hollands ontbijt voorgeschoteld met brood, chocoladepasta, pindakaas, jam en kaas. De ochtend en een deel van de middag hebben we met de meisjes doorgebracht. Vanuit Nederland hadden we veel loom elastiekjes meegenomen om armbandjes te maken. Dit was een groot succes. De meisjes snapten goed hoe het werkte en hebben mooie armbandjes gemaakt. Aan het begin van de avond zette pastor John ons en Tanisha en Chanda af bij een shoppingmall, waar we in 2012 ook al geweest waren. We hadden een lijstje meegegregen met daarop benodigdheden voor de kinderen. Omdat we veel sponsorgeld hadden, konden we veel dingen van dit lijstje kopen. Ook was er tijd voor wat kleding kopen en een ijsje eten. Daarna ontmoetten we pastor John, Annie, hun kinderen en alle meisjes die in juli jarig zijn. Boven in de shoppingmall zat een food court waar we met z’n allen gingen eten. Iedereen kon zelf kiezen wat hij/zij wou, dus we hebben lekker gegeten. Toen we terug kwamen in het huis was het inmiddels alweer 22:00 uur, bedtijd dus.
Vandaag (woensdag) gaan we de jongens opzoeken in Grace Home. We zijn erg benieuwd naar alle veranderingen die er hebben plaatsgevonden sinds wij weg zijn gegaan. We hebben er zin in!

Liefs Nikita, Elsbeth, Marit en Leander.

PS. Omdat we deze blog schrijven mbv een dongel, kunnen wij niet de foto's die we gemaakt hebben toevoegen. Zodra dit kan zullen wij dit uiteraard doen!

• 16 Juli 2014 - 07:24

Remco En Bianca:

Wauw! Mooi om dit te lezen en te volgen. Warme groeten van ons uit Nederland! Liefs

• 16 Juli 2014 - 09:35

Esther Duine:

Klinkt allemaal super. Door dit soort verhalen komt Grace Home weer heel dichtbij. Gaaf dat jullie dit voor de kinderen willen doen. @Elsbeth: Ik ben heel benieuwd naar jouw eerdere ervaringen deze zomer in India en hoe dat was ten op zichte van Grace Home. Veel plezier weer.

• 16 Juli 2014 - 11:09

Ellie:

Wat leuk om te lezen hoe jullie weer van de ene verrassing in de andere vallen. Het flexibele Indiase leven! :-)
    Jullie worden wel in de watten gelegd, hoor. En wat leuk, die traktatie voor de meisjes die in juli jarig zijn. Hoe rijdt het nieuwe busje...? Ben benieuwd naar het vervolg over het jongensweeshuis en de jongens!
    Liefs van Ellie.

• 16 Juli 2014 - 12:51

Judith:

Wat tof om te lezen! :) Echt fijn dat het tijdelijke meisjeshuis zo mooi is!
    En leuk dat jullie alweer zoveel hebben kunnen ondernemen.
    Ook ik ben benieuwd hoe het in het boys home is.
    Geniet ervan!

Liefs, Judith

• 16 Juli 2014 - 13:19

Karin:

Leuk weer iets van jullie te horen!

Jullie worden inderdaad in de watten gelegd.
    Dat hebben jullie ook wel een beetje verdiend na zo'n start met het eerste hotel.

Fijn dat de meisjes een goed tijdelijk onderdak hebben!

Wij zijn erg benieuwd naar jullie nieuwe verhalen en straks ook de foto's.

Geniet van jullie verblijf in Grace Home.

Liefs Karin

• 16 Juli 2014 - 13:47

Celine:

Wauw!!!!! (kippenvel)

Echt super leuk om deze verhalen te mogen lezen! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers van deze mooie verhalen van jullie in Grace Home.

Geweldig, dat het tijdelijke meisjeshuis zo mooi en goed onderdak heeft!

Ik ben ook erg benieuwd naar de mooie foto's en nieuwe verhalen van het jongenshuis!

Nog heel veel plezier in Grace Home!!

Liefs, Celine

• 16 Juli 2014 - 14:41

Jacqueline:

Super leuk allemaal meiden en goed wat er allemaal gebeurd is de afgelopen tijd daar!!
    Geniet ervan en hoor graag je verhalen als je thuis bent Kiet Xxx

XJacq